PIOROBOTICS

ربات SCARA جایگزینی هوشمندانه برای ربات‌های Pick and Place

ربات SCARA جایگزینی هوشمندانه برای ربات‌های Pick and Place

ربات SCARA جایگزینی هوشمندانه برای ربات‌های Pick and Place

 

درسته که ربات‌های SCARA یکی از متداول‌ترین بازوهای ربات کارخانه‌ای هستند. تقریباً هر مجتمع تولیدی که به اتوماسیون روی آورده باشد از ربات‌های SCARA استفاده می‌کند، و دلایلش هم متعدد  است. اول از همه، می‌توانند در هر اندازه‌ای، بزرگ یا کوچک، باشند و همچنان سطح کارایی یکسانی داشته باشند. همچنین از سریع‌ترین ربات‌ها نیز هستند و کارها را به نصف زمانی که بیشتر انواع ربات دیگر می‌توانند انجام دهند، انجام می‌دهند. و بزرگترین قدرتی که دارند، چند‌کاره‌ای بودنشان است؛ هر زمان که نیاز دارید، می‌توانید آن‌ها را برای هر نوع کار تولیدی دیگری بازگردانید.

 

 
 

می‌خواهیم فاکتورهایی را که بر توانایی‌های ربات SCARA و تاثیر آن بر هزینه‌اش تأثیر می‌گذارد بررسی کنیم. همچنین یک مقایسه بین ربات‌های SCARA و ربات‌های Pick and Place خواهیم داشت و بررسی خواهیم کرد که آیا این دو می‌توانند به عنوان یکدیگر استفاده شوند یا خیر.

 

عواملی که بر هزینه‌های ربات‌ها تأثیر می‌گذارند

ربات‌ها ارزان نیستند، و هزینه‌ی اتوماسیون فرآیند تولید می‌تواند اگر بدون یک برنامه مناسب به آن نزدیک شوید، یک حفره عظیم در مالیات شما ایجاد کند. وقتی که تصمیم به استفاده از ربات‌های صنعتی می‌گیرید، موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

 

دامنه تولید

مردم به سادگی به دنبال ربات‌ها نمی‌روند؛ آن‌ها توسط نیازی هدایت می‌شوند که باید برآورده شود، و این نیاز به شکل دامنه تولید ظاهر می‌شود. وقتی تقاضا برای محصولات شما افزایش پیدا می‌کند، شما باید در مقابل آن بلند شوید و اطمینان حاصل کنید که آن را برآورده می‌کنید، در غیر این صورت ممکن است مشتریان خود را به یک بازیکن دیگر از دست بدهید. یک بار که اندازه آن تقاضا را مشخص کرده‌اید، می‌توانید به تهیه مقدار مناسبی از ربات‌های صنعتی برای کار بپردازید. داشتن این دانش به صورت پیشین به برنامه‌ریزی مناسب کمک می‌کند.

اندازه ربات‌ها

هر چه ربات بزرگ‌تر باشد، هزینه خرید و نصب بیشتری خواهد داشت. ربات‌های کوچکتر به دلیل استفاده کمتر از مواد، هزینه کمتری دارند. ربات‌های بزرگ ممکن است با همان فناوری عمل کنند، اما تعداد زیادی از مواد خام که در ساخت آن‌ها استفاده شده است، کافی است تا هزینه را به طور قابل توجهی افزایش دهد. به علاوه، شما باید با هزینه نصب نیز مواجه شوید، علاوه بر اینکه باید به مقدار کافی فضا برای آن‌ها پیدا کنید.

 

نرم‌افزار

نرم‌افزار مغز ربات است، مهمترین بخش عملیات کل، بدون آن، تنها قطعات شیک فلزی خواهید داشت. نرم‌افزارهای رباتیک یکسان نیستند؛ از برنامه‌نویسی ساده ربات‌های صنعتی که وظایف ساده در زمینه تولید را انجام می‌دهند، به تولیدات پیچیده‌تر که می‌توانند چند وظیفه را بدون اشکال انجام دهند. هزینه نرم‌افزار با پیشرفت ماشین پیچیده‌تر می‌شود. همچنین باید هزینه‌های طولانی‌مدت به روزرسانی‌ها را در نظر بگیرید تا کارایی آن‌ها بهبود یابد.

 

برند

نادیده گرفتن تأثیر برند بر قیمت یک ربات صنعتی، یک راهنمایی نادرست خواهد بود. تولید ربات‌ها چند دهه است که وجود دارد، و شرکت‌هایی که اولین بار وارد این بازار شدند، مزیت برند را دارند چرا که بیشتر شناخته شده‌اند و به دلیل تجربه‌ای که دارند، به آن‌ها اعتماد می‌شود. این به این معناست که هر چه برند قدیمی‌تر باشد، ربات‌های آن گران‌تر و برعکس خواهند بود. اگرچه این گواهی از این موضوع را نمی‌دهد که آن‌ها بهتر از برند تازه تشکیل شده هستند، این به سادگی دینامیک برندسازی است که بر مصرف تأثیر می‌گذارد.

asb0818munich1 تولید کننده بازوهای رباتیک صنعتی

لوازم جانبی و افزونه‌ها

چقدر ربات‌هایی که به دنبال آن‌ها هستید، مستقل یا وابسته هستند؟ آیا می‌توانند به تنهایی کار کنند یا نیاز به لوازم جانبی دارند؟ این سوالاتی هستند که باید از خودتان بپرسید وقتی که در حال خرید ربات‌ها هستید. برخی از ربات‌های صنعتی می‌توانند به تنهایی کار کنند و وظایف خود را بدون نیاز به نظارت انجام دهند. با این حال، ربات‌های دیگر بدون افزودن لوازم جانبی و تقویت‌کننده‌های مرتبط به بهره‌وری بهینه نخواهند رسید. این اغلب با هزینه اضافی همراه است و باید در برنامه‌هایتان مد نظر قرار گیرد هنگامی که در مورد انتخاب ربات‌ها تفکر می‌کنید.

 

 

کدام ارزان‌تر است: ربات SCARA یا ربات Pick & Place

ربات‌های Pick and Place استانداردهایی بودند که زمانی شروع به حرکت در فرآیندهای تولیدی کردند. آن‌ها ارزان‌تر بودند اما به اندازه‌ای که افراد ممکن بود تمایل داشته باشند، کارآیی نداشتند. برای اینکه بتوانند کار کنند، نیاز به هماهنگی کامل همه چیز با آن‌ها وجود داشت و این تنها کار را افزایش می‌داد. زمانی که برای انجام تمام این تنظیمات صرف می‌شد، خیلی طولانی بود و تنها منجر به تأخیر در فرآیندهای دیگر می‌شد. تمام این مشکلات به یک راه‌حل نیاز داشتند، و این زمانی بود که ربات‌های SCARA به وجود آمدند.

 

ربات‌های SCARA کوچک‌تر، سبک‌تر، جمع و جور و کاملاً خودکار هستند تا نقش‌های همانند برندهای گذشته ربات باز و گذاشت برداشت  کننده را ایفا کنند. اما همه این بهبودها  قیمت بسیار بالایی رقم زد . ربات‌های ابتدایی SCARA به قدری گران بودند که  تهیه ی  آن برای بیشتر تولیدکنندگان غیرممکن بود؛ تنها بزرگترین نام‌های صنعت می‌توانستند آن را تهیه کنند.

اما با گذر زمان، بهبودهای بیشتری صورت گرفت و اکنون ربات‌های SCARA با هزینه پایین در بازار وجود دارند هزینه ی کمتری می‌توان تهیه کرد. آن‌ها سریع‌تر، چندمنظوره‌تر، و قابل استفاده برای کارهای بیشتری هستند؛ از جمله تولید، حمل و نقل مواد، بسته‌بندی و سایر نقش‌ها.

 

پس چگونه ربات‌های SCARA در مقابل ربات‌های Pick and Place می‌ایستند؟ از نظر سرعت، کارایی و انعطاف، ربات‌های SCARA گزینه بهتری هستند. آن‌ها کوچک‌تر، سریع‌تر، و آسان در عملیات هستند. این به معنای این نیست که اتوماسیون pick and place دیگر لازم نیست. آن‌ها برای حمل و نقل سنگینی که گاهی اوقات در زمینه تولید لازم است، بسیار حیاتی هستند. آن‌ها جزو مقاوم‌ترین ربات‌ها در بازار هستند، و مشارکت آن‌ها در کل فرآیند نمی‌تواند بر اساس ظاهر یک گزینه بهتر و سریعتر کاهش یابد.

 

چرا روبات SCARA می‌تواند جایگزین مناسبی برای روبات Pick and Place باشد؟

همانطور که قبلاً برتری روبات‌های SCARA را نسبت به pick and place مورد تأیید قرار داده‌ایم، طبیعی است که هر تولیدکننده‌ای که به موفقیت و کسب سود علاقه‌مند است، به سمت روبات‌های SCARA حرکت کند. دلایل زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده این است که انتقال از pick and place به روبات‌های SCARA حرکت بهتری است:

 

  1. ابعاد کمتر و با بازوهای روباتیک قابل جمع‌شدن که مقدار فضای کف مورد نیاز برای نصب آنها را کاهش داده است. کارخانه‌ها دیگر نیازی به اجاره فضای بی‌استفاده و بزرگ ندارند تا توانایی جای‌دهی به این ربات‌ها را داشته باشند. یکی از مزایای دیگر این ابعاد کوچک این است که آنها می‌توانند به فضای دیگر منتقل شوند و زمانی که شرایط ایجاب می‌ کند ، به وظایف موقت دیگر اختصاص یابند.

 

  1. بازوهای رباتیک آنها سبک وزن هستند که نگهداری آنها را آسان می‌کند. نصب همچنین بسیار آسان است و حتی اگر تکنسین‌های مناسب برای انجام این نوع تغییرات در محل وجود داشته باشند، امکان تغییر کاربرد آنها وجود دارد.

 

  1. در حرکات و قرارگیری بسیار سریع هستند. زمان چرخه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و این امکان را فراهم می‌کند که محصولات بیشتری در نصف زمان تولید شوند. محصولات بیشتر به سود بیشتر منجر می‌شوند و همین امر هدف هر تولیدکننده است.
  1. با کنترل‌گرهای با عملکرد بالا که توسط هر کسی که آموزش‌های ابتدایی را گذرانده است، قابل استفاده هستند. این افزایش ،بهره‌وری را ایجاد می‌کند زیرا ماشین‌ها می‌توانند به صورت مداوم در حال اجرا باشند، بدون اینکه مهم باشد که چه کسی آنها را در زمین نظارت می‌کند.

 

  1. ارزان هستند زمانی که میزان کاری که می‌توانند انجام دهند و تعداد زیادی از سفارشی‌سازی‌ها را که می‌توان به آنها اضافه کرد، مد نظر قرار گیرد. هزینه اولیه ممکن است کمی بالا باشد، اما هنگامی که بهره‌وری آنها شروع می‌شود، تنها چند ماه طول می‌کشد تا تمام سرمایه گذاری بازگردانده شود.

 

  1. دقت تکرار بالا و دقت بالاترین که هرگز در هیچ نوع ربات صنعتی دیگری نخواهید یافت. این نوع یکنواختی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند که واقعاً ارزش قائل خواهند کرد.

 

  1. چندمنظوره هستند. برنامه‌های ربات SCARA بسیار متنوع و متعدد هستند؛ همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد. شما از آزادی برنامه‌ریزی ربات‌ها به هر شکلی که می‌خواهید و با همگام سازی آنها برای هر وظیفه بهره وری خود را از ربات خواهید داشت.

images 4 تولید کننده بازوهای رباتیک صنعتی

محدودیت‌های روبات‌های SCARA

اگرچه به نظر ممکن است کامل باشند، روبات‌های SCARA بدون برخی محدودیت‌ها نیز نیستند؛ در نهایت اینها ماشین‌  هستند. برخی از ناراحتی‌هایی که ممکن است در ارتباط با این نوع ربات پیش آید، شامل موارد زیر می‌شود:

 

ظرفیت بار محدودی دارند. سرعت آنها در حقیقت این است که قابلیت مدیریت بارهای سنگین را به تعویق می‌اندازد و این می‌تواند دردسرساز باشد اگر ربات‌های pick and place دیگری برای انجام این کار در زمین وجود نداشته باشد. بار حداکثری که یک ربات معمولی SCARA می‌تواند مدیریت کند، حدود 10 کیلوگرم است که این بار بسیار کم است، زمانی که تعداد محصولاتی که در یک روز تولید می‌شوند را در نظر بگیرید.

 

با وجود کاهش قابل توجه قیمت‌هایشان، هنوز هزینه‌های زیادی دارند. وقتی یک بازوی روبات SCARA به قیمتی حدوداً 10 هزار دلار عرضه می‌شود، این به این معناست که هر تولیدکننده‌ای که به آن نیاز دارد، قادر به خرید آن نمی‌باشد.

 

پوشه موجود در یک روبات SCARA دایره‌ای است و این باعث کاهش کارایی ربات می‌شود. آنها در حرکات محدودیت دارند و این باعث می‌شود که روبات برای برخی از وظایف مناسب نباشد.

 

جمع بندی:

روبات‌های SCARA نسبت به ماشین‌های pick & place مدرن‌تر هستند. هر دو ممکن است همان کار را انجام دهند، اما ربات‌های SCARA به راحتی با یک برتری قاطع بر سایرین پیش می‌روند. با پیشرفت‌های بیشتری که همچنان ادامه دارد، پیش‌بینی کردن چگونگی چهره اتوماسیون ده سال آینده همچنان چیز دشواری نیست.

 

برای تولیدکنندگانی که به دنبال اتوماسیون کارخانه‌های خود هستند اما تصمیم‌گیری در مورد گام‌های بعدی خود نکرده‌اند، خوشحال می‌شویم که وب‌سایت ما را بررسی کنید و اطلاعات ارزشمندی که شما را روشنایی خواهد کرد، پیدا کنید. ما یک تیم از متخصصان متعهد داریم که با خوشحالی به هر سوالی که در مورد فرآیند اتوماسیون دارید، پاسخ خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا